Szkoła Podstawowa nr 3

im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich w Augustowie

Gimnazjaliści w Krakowie

W dniach 24 - 25 października uczniowie klas III GA, III GB i VII D wybrali się na wycieczkę do Krakowa. Dla niektórych z nas była to szansa, aby po raz pierwszy poznać dawną stolicę Polski. Natomiast ci, którzy odwiedzili ją ponownie, upewnili się, że miasto to nie straciło nic ze swojego uroku.

Nasza podróż rozpoczęła się wczesnym wyjazdem o godzinie 0:30. Mimo że byłam zmęczona, nie udało mi się zasnąć podczas drogi. Po dziesięciu godzinach przybyliśmy na miejsce. Najpierw skierowaliśmy się w stronę wzgórza wawelskiego, gdzie po drodze stał pomnik słynnego z legendy smoka. W katedrze wawelskiej przewodnik opowiadał nam o dziejach zabytkowego kościoła, grobach królów w nim pochowanych oraz innych zasłużonych Polaków. Później weszliśmy na wieżę Zygmunta z dzwonem Zygmuntem, który bije w szczególnie ważnych chwilach dla Polski. Następnie udaliśmy się na rynek, gdzie mieściła się Bazylika Mariacka skąd spacerem dotarliśmy  do teatru na spektakl "Mały Książę", który okazał się ciekawą, a także zabawną adaptacją książki. Na zajęciach, które odbyły się po przedstawieniu, pokazano nam, jak aktorzy uczą się improwizacji. Sądzę, że dowiedziałam się trochę na ten temat, jednak wolałabym, aby poświęcono na to więcej czasu. Na koniec przyjechaliśmy autobusem do schroniska, w którym spędziliśmy noc.

Następnego dnia około godziny 10:00 zaczęliśmy zwiedzanie od Jaskini Łokietka. Wiele razy widziałam ją na zdjęciach, jednak na żywo robi całkiem inne wrażenie. Później dotarliśmy do bramy Krakowskiej, przy której zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Przez całą pieszą podróż przewodnik mówił nam o mijanych miejscach i legendach z nimi związanych. Na końcu podjechaliśmy do zamku w Pieskowej Skale. Nasza przygoda skończyła się około godziny 14:00, kiedy to wyruszyliśmy w drogę powrotną do Augustowa.

Myślę, że było warto wziąć udział w tej wycieczce. Możliwość obejrzenia na własne oczy starych kamienic i poczucia klimatu miasta całkowicie rekompensuje nieprzespane godziny w autobusie.

Anna Gojarewska- uczennica klasy 3ga

25262728293031

Warto zajrzeć

Gościmy

Odwiedza nas 254 gości oraz 0 użytkowników.