Porady pedagogów wspierających w czasie pandemii

Kategoria: Porady pedagogów wspierających w czasie pandemii
Opublikowano: wtorek, 28, kwiecień 2020 17:15
Super User
Odsłony: 3109

Drodzy Rodzice, staramy się w obecnych trudnych dla wszystkich czasach wypracować różne formy komunikacji z Waszymi dziećmi. Nie jest to łatwe z różnych względów. Jesteśmy z Wami w kontakcie i wiemy, że jest to dla Was trudny czas, bo musicie równolegle z pracą zawodową przejąć część obowiązków związanych z nauczaniem swoich pociech. Wśród naszych dzieci są uczniowie z różnymi deficytami. Z myślą o Rodzicach tych dzieci przygotowaliśmy wskazówki do pracy w domu. Zachęcamy do zapoznania się.

Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi nie da się uczyć i rehabilitować w oderwaniu od jego relacji z rodzicami. Relacje te są najważniejszym czynnikiem zewnętrznym wpływającym na wyniki jego pracy. Rodzice, najlepiej ze wszystkich zainteresowanych, znają dziecko.
Wiedzą o tym, co wywołuje u dziecka radość, co smutek, jak reaguje w sytuacjach trudnych, w jaki sposób zachęcić je do pokonywania trudności, jakie są ulubione aktywności, jak się zachowuje, kiedy jest zmęczone i wiele innych istotnych informacji.

Dzielcie się Państwo z nami spostrzeżeniami, problemami i sukcesami. Służymy pomocą.
Zespół Pedagogów Wspierających

 

 

Ogólne zasady, które ułatwią odrabianie lekcji z dzieckiem:

Zacznij od odpowiedniej organizacji miejsca pracy poprzez:

Następnie:

Trzymaj się również takich zasad:

I ZASADA - nie mówcie dziecku tego, czego sami nie znosicie wysłuchiwać. Przypomnijcie sobie, jak denerwowały Was zdania wygłaszane przez rodziców:
Ja w twoim wieku...
Twój starszy brat wiedziałby...
Jesteś niedbały...

II ZASADA - chwila spędzona z kimś, kto cię rozumie, nawet wtedy, kiedy nic ci się nie udaje, pozwala odzyskać wiarę w siebie.Dziecko czasami ma potrzebę podzielenia się z rodzicami swoimi porażkami i sukcesami. Znajdźcie chwilę czasu, aby mogło swobodnie powiedzieć Wam o tym, co działo się w ciągu dnia. Niekoniecznie musicie zgadzać się z uwagami dziecka, ale możecie zrozumieć jego uczucia i potrzeby.

III ZASADA - dostrzegaj sukcesy, a nie porażki. Jeśli trzeba, zmień porażkę w zwycięstwo.
Pochwalcie wysiłek włożony w pracę. Wszyscy bez wyjątku lubimy być chwaleni, natomiast dziecku z trudnościami szkolnymi jest bardzo trudno usłyszeć słowa uznania. Jeśli dziecko mówi zmartwione o nieudanej kartkówce – doceńcie, że np. wiedziało, jak zabrać się do zadania.

Zawsze kontaktuj się z wychowawcą i nauczycielami w razie jakichkolwiek problemów edukacyjnych lub wychowawczych.

Nadpobudliwość psychoruchowa

Drogi Rodzicu:

Niedosłuch
Drogi Rodzicu,

Niepełnosprawność  intelektualna  w stopniu lekkim

Drogi Rodzicu zwrócić szczególną uwagę na:

Autyzm / zespół Aspergra

 

Afazja

Wspierajcie dzieci, ale nie wyręczajcie ich!