Kariera bez barier- projekt wsparcia uczniów
Nasza Szkoła zakwalifikowana do projektu "Kariera bez barier"!
Z ogromną przyjemnością informujemy, że nasza szkoła została zakwalifikowana do udziału w ogólnopolskim projekcie "Kariera bez barier", którego celem jest kompleksowe wsparcie uczniów w przygotowaniu do wejścia na rynek pracy. Projekt realizowany jest we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej (MEN) oraz Instytutem Badań Edukacyjnych (IBE), co gwarantuje wysoki standard i merytoryczną wartość działań podejmowanych w ramach projektu.
Jakie działania czekają naszych uczniów i kadrę pedagogiczną?
W ramach projektu "Kariera bez barier" zaplanowano szereg działań, mających na celu wsparcie zarówno uczniów, jak i nauczycieli, rodziców oraz lokalną społeczność:
1. Indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym – dla uczniów klas IV-VIII, które pomogą im odkryć swoje mocne strony, zainteresowania oraz predyspozycje zawodowe. Dzięki temu będą mogli świadomie planować swoją przyszłość edukacyjną i zawodową.
2. Projekty uczniowskie – uczniowie wezmą udział w realizacji projektów edukacyjnych, które rozwiną ich umiejętności praktyczne, kreatywność oraz zdolności pracy zespołowej. Tematyka projektów będzie dostosowana do ich zainteresowań oraz potrzeb lokalnego rynku pracy.
3. Szkolenia dla nauczycieli – nauczyciele naszej szkoły wezmą udział w specjalistycznych szkoleniach, podczas których poznają nowoczesne metody pracy, wspierające kształcenie kompetencji uczniów niezbędnych na rynku pracy. Szkolenia te obejmą m.in. metody pracy na lekcji, pracę metodą projektu oraz innowacyjne rozwiązania pedagogiczne.
4. Działania z pracodawcami – uczniowie będą mieli możliwość uczestnictwa w spotkaniach z lokalnymi pracodawcami, wizytach studyjnych oraz warsztatach zawodowych, które pozwolą im na poznanie różnych zawodów i ścieżek kariery. To niepowtarzalna okazja do zdobycia praktycznej wiedzy na temat rynku pracy oraz nawiązania kontaktów z potencjalnymi pracodawcami.
5. Warsztaty dla rodziców – w ramach projektu przewidziano również spotkania z rodzicami uczniów, podczas których będą mogli oni zdobyć wiedzę na temat wspierania swoich dzieci w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej. Rodzice dowiedzą się, jak efektywnie wspierać rozwój kompetencji swoich dzieci oraz jak pomóc im w przejściu z edukacji na rynek pracy.
6. Warsztaty i konsultacje z mentorami – szkoła będzie miała wsparcie doświadczonych mentorów, którzy pomogą nauczycielom i uczniom w efektywnym wykorzystaniu oferowanych działań oraz w rozwijaniu kluczowych umiejętności.
7. Stworzenie indywidualnego planu wsparcia dla szkoły – w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb naszej szkoły zostanie opracowany szczegółowy plan działań, który będzie dostosowany do jej specyfiki i potrzeb uczniów.
Projekt realizowany jest przez Konsorcjum Narodowego Forum Doradztwa Kariery oraz ProcessTeam Sp. z o.o., którzy we współpracy z MEN i IBE mają na celu stworzenie modelu wsparcia edukacyjnego, który pomoże młodym ludziom w efektywnym przygotowaniu się do aktywnego uczestnictwa w życiu zawodowym.
Jesteśmy przekonani, że udział w tym projekcie przyniesie wiele korzyści zarówno naszym uczniom, jak i całej społeczności szkolnej, przygotowując młodzież do przyszłych wyzwań zawodowych.
Zapraszamy do śledzenia aktualności na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych, gdzie będziemy na bieżąco informować o realizowanych działaniach w ramach projektu!
Nasza szkoła od września uczestniczy w projekcie pt “Kariera bez barier”, w ramach którego zaplanowano szereg działań, mających na celu wsparcie uczniów w podjęciu decyzji przyszłej drogi edukacyjno- zawodowej.
Projekt “Kariera bez barier”
21 października uczniowie klas ósmych realizowali dodatkowe działania projektowe- wizytowali Powiatowy Urząd Pracy w Augustowie, w którym poznali tajniki rynku pracy z uwzględnieniem specyfiki województwa podlaskiego, wysłuchali wykładu na temat obecnej sytuacji na rynku pracy. Następnie przedstawiono im zadania urzędnika, co wzbudziło spore zainteresowanie, zwłaszcza wśród tych, którzy myślą o karierze w administracji.
Kolejne spotkanie, 31 października, dotyczyło ofert szkoleniowych dostępnych w urzędzie pracy. Uczniowie dowiedzieli się o kursach i szkoleniach, które mogą pomóc w podniesieniu kwalifikacji, a także o dostępnych programach dofinansowań dla tych, którzy chcieliby rozpocząć własną działalność gospodarczą.
Ponadto uczniowie mieli okazję spotkać się z przedstawicielami różnych zawodów: ratownikiem medycznym, który opowiedział o swojej ścieżce edukacyjnej, plusach swojej pracy, takich jak możliwość niesienia pomocy i satysfakcja z wykonywanego zawodu, ale również o minusach, w tym o wysokim poziomie stresu i trudnych warunkach pracy.
Kolejnym gościem był strażak. Jego opowiadanie o wyzwaniach związanych z wykonywaniem zawodu strażaka, stabilności zatrudnienia, służbie publicznej, trudach (praca w systemie zmianowym i narażenie na niebezpieczeństwo to minusy tego zawodu) zainteresowała wielu uczniów.
Ostatnimi gośćmi cyklu zawodowych spotkań byli przedstawiciele wojska, którzy zapoznali uczniów z możliwością kariery wojskowej, w tym szkołami, kursami wojskowymi. Dyscyplina, możliwość kariery międzynarodowej były przedstawione jako główne atuty, podczas gdy ryzyko związane z misjami i konieczność relokacji zagrożeniem w pracy żołnierza.
Od października szkolny doradca zawodowy prowadzi indywidualne zajęcia z piętnastoma uczniami klas ósmych, aby pomóc im odkryć mocne strony i rozwijać umiejętności potrzebne w przyszłej ścieżce edukacyjno-zawodowej. Każdy uczeń miał już dwa indywidualne spotkania, a trzecie planowane jest na przełomie stycznia i lutego.Podczas spotkań doradca koncentrował się na identyfikacji mocnych stron uczniów. Dzięki testom i ćwiczeniom, każdy z nich mógł lepiej zrozumieć swoje talenty, umiejętności. Doradca wskazywał, w jakich dziedzinach zawodowych cechy charakteru, wiedza i umiejętności mogą być szczególnie przydatne. Podczas tych spotkań uczniowie mieli możliwość rozmowy z doradcą o swoich planach, marzeniach na przyszłość. Doradca zawodowy pomaga im zrozumieć, jakie kroki muszą podjąć, aby osiągnąć swoje cele zawodowe, oraz jak wybrane przez nich szkoły i kursy mogą wpłynąć na ich przyszłość. Każde spotkanie jest indywidualnie dostosowane do potrzeb i aspiracji uczniów, co sprawia, że proces ten jest efektywny i przynosi wymierne korzyści.
Dzięki tym indywidualnym spotkaniom uczniowie zyskują nie tylko wiedzę na temat swoich predyspozycji, ale także narzędzia do pracy nad sobą i planowania swojej kariery.
Dzięki projektowi „Kariera bez barier" uczniowie zyskują nie tylko wiedzę, ale również inspirację do dalszego rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Wychodząc z naszej szkoły, mamy nadzieję, że będą czuli się bardziej pewni siebie i gotowi na wyzwania, które przyniesie im przyszłość.
Doradca zawodowy
Urszula Kuczyńska
https://sp3augustow.pl/?start=147#sigFreeIde684cb5f54
Do rodziców
Szanowni Państwo,
Z wielką radością informujemy, że nasza szkoła została zakwalifikowana do udziału w ogólnopolskim projekcie "Kariera bez barier", realizowanym we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych (IBE) na zlecenie z Ministerstwa Edukacji Narodowej. Projekt jest częścią programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” i ma na celu wsparcie uczniów, zwłaszcza tych ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i niepełnosprawnościami, w przygotowaniu do wejścia na rynek pracy.
Czym jest projekt "Kariera bez barier"?
Projekt ma na celu pomóc naszym uczniom w zdobyciu umiejętności i kompetencji niezbędnych w dorosłym życiu zawodowym oraz wesprzeć Państwa jako rodziców w towarzyszeniu im na tej drodze. Chcemy, aby każdy uczeń mógł odkryć swoje mocne strony i rozwinąć umiejętności, które ułatwią mu start w przyszłość.
Jakie działania zaplanowano w ramach projektu?
Dla uczniów:
- Indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym – każdy uczeń będzie miał możliwość skorzystania ze wsparcia specjalisty, który pomoże mu odkryć swoje talenty, zainteresowania i predyspozycje zawodowe. To wspaniała okazja, by zastanowić się nad własnymi celami i marzeniami!
- Warsztaty i projekty uczniowskie – uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach praktycznych, które pomogą im rozwinąć umiejętności współpracy, komunikacji, kreatywnego myślenia i samodzielności. Będą mieli okazję pracować w grupach, rozwiązywać problemy oraz prezentować efekty swojej pracy.
- Spotkania z lokalnymi pracodawcami – w ramach projektu zaplanowaliśmy wizyty w miejscach pracy, spotkania z przedstawicielami różnych zawodów oraz warsztaty, które pomogą uczniom zrozumieć, jak wygląda praca w różnych branżach.
Dla rodziców:
- Warsztaty i spotkania informacyjne – przygotowaliśmy dla Państwa specjalne spotkania, podczas których dowiedzą się Państwo, jak skutecznie wspierać swoje dziecko w wyborze ścieżki kariery. Poznają Państwo metody, które pomogą dziecku odkrywać swoje talenty i możliwości.
- Szkolenia i działania edukacyjne – zapewnimy Państwu dostęp do informacji, które pomogą w znalezieniu odpowiednich narzędzi i rozwiązań wspierających rozwój zawodowy dziecka. Będzie to doskonała okazja, by uzyskać porady i wskazówki dotyczące edukacji i przyszłości zawodowej Państwa dziecka.
Korzyści z udziału w projekcie:
Dla uczniów:
- Lepsze przygotowanie do wejścia na rynek pracy oraz rozwinięcie kompetencji takich jak komunikacja, samodzielność, zarządzanie czasem, czy umiejętność rozwiązywania problemów.
- Możliwość poznania swoich mocnych stron, talentów i zainteresowań, co ułatwi podejmowanie świadomych decyzji dotyczących dalszej edukacji i kariery zawodowej.
Dla rodziców:
- Wsparcie w zrozumieniu, jak pomóc dziecku w planowaniu przyszłości zawodowej oraz dostęp do praktycznych wskazówek, które ułatwią proces wspierania dziecka na tej drodze.
- Możliwość uczestnictwa w warsztatach i spotkaniach, które pomogą w lepszym zrozumieniu potrzeb edukacyjnych i zawodowych dziecka.
Zachęcamy do aktywnego udziału!
Państwa zaangażowanie jest kluczowe dla sukcesu naszych uczniów. Wspólnie możemy pomóc dzieciom w przygotowaniu do przyszłości, rozwijając w nich umiejętności, które będą niezbędne na zmieniającym się rynku pracy. Udział w projekcie "Kariera bez barier" to wyjątkowa szansa dla Państwa i Państwa dzieci, aby lepiej zrozumieć wyzwania i możliwości, które niesie ze sobą przyszłość.
Więcej informacji o projekcie znajdziecie na stronie projektu: www.otwartakariera.pl. W załączniku przesyłamy także ulotkę informacyjną, która zawiera szczegółowe informacje na temat projektu.
Przedszkole
„Wykorzystanie przestrzeni ogrodu w pracy z dzieckiem w przedszkolu”
Poniżej prezentujemy scenariusze zajęć opracowane w dniach 15-17 maja 2021 r. przez nauczycieli Przedszkola nr 6 im. Słoneczna Szósteczka w Augustowie w ramach szkolenia „Wykorzystanie przestrzeni ogrodu w pracy z dzieckiem w przedszkolu”.
Szkolenie zostało zrealizowane przez firmę Stimuslus Centrum Szkoleniowe w ramach projektu „Słoneczne przedszkole” i wzięło w nim udział 10 nauczycielek wychowania przedszkolnego.
Warsztaty dotyczyły pracy dydaktycznej z dziećmi z wykorzystaniem ogrodu przedszkolnego w oparciu o 4 żywioły: ziemi, wody, powietrza i ognia. Nauczycielki poznały jak należy pracować z dziećmi wykorzystując stymulację polisensoryczną: doświadczanie przyrody i darów natury wszystkimi zmysłami oraz elementy sensoplastyki. Uczestniczki szkolenia poznały także założenia arteterapii i propozycje wykorzystania tych pomysłów w pracy z dziećmi w ogrodzie podczas zajęć demonstracyjnych z udziałem dzieci.
Jednym z efektów projektu jest opracowane 4 scenariuszy zajęć z dziećmi w ogrodzie, które udostępniamy wszystkim chętnym na zasadach wolnej licencji Creative Commons – Uznanie Autorstwa – Użycie Niekomercyjne (CC-BY-NC) na stronie www.przedszkole.home.pl/2020-2021 oraz www.sp3augustow.pl.
Projekt „Słoneczne przedszkole” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Scenariusz nr 1 - ZIEMIA
Scenariusz nr 2 - WODA
Scenariusz nr 3 - POWIETRZE
Scenariusz nr 4 - OGIEŃ
https://sp3augustow.pl/?start=147#sigFreeIda5ffedc3e0
Laboratoria Przyszłości
Listopad z programem „Laboratoria przyszłości”
Listopad to czas intensywnej pracy ale też czas andrzejkowych zabaw, które uczniowie klas najmłodszych uwiecznili z pomocą aparatów fotograficznych otrzymanych przez szkołę w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Na lekcjach biologii klasy siódme wzbogaciły swoją wiedzę na temat budowy i funkcji krwi, budowy i roli układu pokarmowego przy użyciu multimedialnych ilustracji przedmiotowych.
Lekcje fizyki w klasach 8 urozmaiciły zestawy do doświadczeń z magnetyzmu. Ćwiczenia praktyczne pomagają zrozumieć naukę i rozbudzają ciekawość wśród uczniów.
Klasy 6 budowały modele robotów na lekcjach informatyki. Uczniowie ćwiczyli programowanie robotów edukacyjnych przy wykorzystaniu aplikacji Photon EDU.
Na lekcjach Edukacji dla bezpieczeństwa, technice, matematyce, biologii wykorzystywano plansze dydaktyczne aby lekcje były ciekawe. Dzieci szybciej się uczą jeśli mają połączone bodźce wzrokowe i słuchowe jednocześnie. Nasi uczniowie chłoną wiedzę intensywnie i wciąż chcą jej więcej.
Izabela Bogdanowicz
Katarzyna Wiszniewska
Joanna Suszyńska
Sprawozdanie z działalności "Laboratorium przyszłości" - Październik
W październiku w ramach projektu "Laboratorium przyszłości" realizowane były różnorodne zajęcia i warsztaty, które miały na celu rozwijanie umiejętności uczniów w różnych dziedzinach. Poniżej przedstawiamy szczegółowy raport z przeprowadzonych działań.
Klasa 8ei
Uczenie się przez całe życie.
- Klocki Spike Lego
Klasa 2a
- Klocki Lego Spike: Podczas obchodów Święta Szkoły uczniowie klas 1-3 mieli okazję korzystać z aparatu fotograficznego do dokumentowania swoich działań, a także tworzyli jesienne stroiki przy użyciu gorącego kleju.
Klasa 2b
- Budowanie prostych budowli: Uczniowie korzystali z klocków Lego Spike, aby budować proste konstrukcje według podanej instrukcji.
Klasa 1c
- Rozpoznawanie figur geometrycznych: Trzy osoby z klasy uczestniczyły w zajęciach z klockami Spike, gdzie rozpoznawali i budowali figury geometryczne.
Klasa 6a
- Budowanie robotów z klocków Skrikit: Uczniowie budowali roboty z klocków Skrikit, rozwijając swoje umiejętności w zakresie inżynierii i programowania.
Klasy 8a, 8b, 8c, 8d
- Reakcje otrzymywania kwasów: Uczniowie pracowali z modelami atomów, aby zrozumieć reakcje chemiczne prowadzące do powstawania kwasów.
Klasa 6b, 6d
- Photon robot edukacyjny: Uczniowie uczyli się prostego programowania z wykorzystaniem robota Photon.
Klasy 8
- Apteczka pierwszej pomocy: Uczniowie klas ósmych uczestniczyli w zajęciach dotyczących opatrywania ran, wykorzystując apteczki pierwszej pomocy.
Klasy 8c, 8d, 8ei
- Przekształcanie wyrażeń algebraicznych: Uczniowie korzystali z plansz dydaktycznych z wzorami skróconego mnożenia, aby przekształcać wyrażenia algebraiczne.
Klasa 8a
- Obliczanie pól powierzchni figur płaskich: Uczniowie pracowali z planszami dydaktycznymi, aby obliczać pola powierzchni różnych figur płaskich.
Klasa 5ei
- Jak są zbudowane komórki?: Uczniowie korzystali z multimedialnych ilustracji przedmiotowych z biologii, aby zrozumieć budowę komórek.
Klasa 6Ei
- Charakterystyka nicieni: Na zajęciach 21 października uczniowie korzystali z multimedialnych ilustracji przedmiotowych z biologii, aby poznać charakterystykę nicieni.
Klasy 7a, 7b, 7c, 7d, 7ei
- Masa a siła ciężkości: Uczniowie korzystali z wagi laboratoryjnej, aby zrozumieć zależność między masą a siłą ciężkości.
To był bardzo intensywny i owocny miesiąc w "Laboratorium przyszłości". Uczniowie mieli okazję rozwijać swoje umiejętności w różnych dziedzinach, co z pewnością przyczyni się do ich dalszego rozwoju edukacyjnego.
Małgorzata Wilczewska
Krystyna Szyper
Andrzej Wilczewski
Program Laboratoria Przyszłości jest inicjatywą edukacyjną. Odpowiedzialne za nią jest Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Projekt ma na celu unowocześnić szkoły tak, aby zajęcia prowadzone w nich były angażujące i ciekawe dla uczniów. Lekcje także mają pomagać w im odkrywaniu talentów. Laboratoria Przyszłości zakładają wsparcie wszystkich szkół podstawowych w wykształceniu kompetencji przyszłości z tzw. STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka).
Rozpoczął się nowy rok szkolny 2024/2025, a wraz z nim nowe wyzwania i zadania realizowane w ramach programu Laboratoria Przyszłości w naszej szkole. Tradycyjnie nauczyciele pełni energii i nowych pomysłów zaangażowali się w uczestnictwo w zajęciach. Sprzęty multimedialne, klocki, układanki, zestawy naukowe pobudzają wyobraźnię, aktywizują uczniów i przyczyniają się do wszechstronnego rozwoju. Podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej mali odkrywcy korzystali z Klocków Lego Spike, by tworzyć niesamowite budowle np. figury geometryczne, wakacyjne wspomnienia. Uczniowie klas szóstych tworzyli schematy budowy robotów, zaś ósmoklasiści budowali modele atomów. Cubo- klocki przypadły do gustu uczniom, którzy ćwiczyli działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych. Na zajęciach z fizyki nasi uczniowie korzystali z zestawów doświadczeń z magnetyzmu, dzięki czemu temat okazał się być bardzo ciekawy:). Bardzo przydatne okazały się również multimedialne ilustracje przedmiotowe z biologii, które wprowadziły uczniów w tematykę tkanek. Wrzesień był miesiącem ciężkiej pracy, jednak też można powiedzieć wspaniałej, kreatywnej zabawy:).
#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlości
Urszula Kuczyńska
Ewa Szyper
Elżbieta Kierklo
Sprawozdanie z działalności "Laboratorium przyszłości" w czerwcu
Czerwiec w naszym Laboratorium przyszłości był pełen fascynujących wydarzeń i intensywnej nauki. Oto podsumowanie naszej działalności:
Czerwiec rozpoczęliśmy od Dnia Rodziny, który odbył się w klasie 2e. Rodzice i dzieci wspólnie brali udział w różnych warsztatach, dokumentując wszystkie chwile za pomocą aparatu fotograficznego. Był to wspaniały czas na integrację i wspólne odkrywanie nauki.
W klasie 3c zorganizowaliśmy warsztaty "Budowa z klocków", gdzie dzieci mogły realizować swoje wakacyjne plany. Używaliśmy zestawów Lego Spike, co pozwoliło na rozwijanie kreatywności i umiejętności konstrukcyjnych.
Klasa 5Ei skupiała się na tworzeniu prostych budowli z klocków BricQ, co nie tylko rozwijało wyobraźnię, ale także ćwiczyło motorykę małą. Dzieci miały okazję pracować nad precyzją i koordynacją ruchową.
W klasie 6c odbyły się wyścigi robotów Photon. Uczniowie programowali swoje roboty, ucząc się podstaw programowania i logiki. Zawody były ekscytujące i pełne emocji.
Dla klas 6 zorganizowaliśmy warsztaty z montażu i demontażu elementów elektronicznych przy użyciu stacji lutowniczych. Dzieci poznały podstawy elektroniki, co jest kluczowym elementem współczesnej technologii.
W klasach 7a, 7b, 7c, 7d i 7ei przeprowadziliśmy zajęcia na temat tlenków metali i niemetali. Używaliśmy modeli kulkowych atomów, aby dzieci mogły lepiej zrozumieć budowę różnych substancji.
W klasie 8 zorganizowaliśmy powtórkę na temat zawartości i użycia apteczki pierwszej pomocy. Uczniowie dowiedzieli się, jakie elementy znajdują się w apteczce i jak prawidłowo ich używać w różnych sytuacjach. To ważne umiejętności, które mogą być niezbędne w codziennym życiu.
W klasie 6c dzieci uczyły się, jak obliczać objętość graniastosłupa prostego. To praktyczna umiejętność, która ma swoje zastosowanie w wielu dziedzinach życia codziennego.
Klasa 5A zajmowała się projektowaniem własnego miasta, obliczając pole i obwód wielokąta. Do tej aktywności wykorzystaliśmy plansze dydaktyczne oraz klocki drewniane Cubo, aby stworzyć realistyczne plany urbanistyczne.
Czerwiec w Laboratorium przyszłości był pełen nauki, kreatywności i niezapomnianych chwil. Dziękujemy wszystkim uczniom za ich zaangażowanie i entuzjazm, a rodzicom za wsparcie. Do zobaczenia we wrześniu!
Małgorzata Wilczewska
Krystyna Szyper
Andrzej Wilczewski
Maj z programem „Laboratoria przyszłości”
Nadchodzące wakacje 2024r. zbliżają się dużymi krokami, jednak uczniowie naszej szkoły ciągle czegoś nowego się uczą, rozwijają swoje zainteresowania, zaskakują swoimi pomysłami oraz kreatywnością jak też logicznym myśleniem. Uczniowie na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej budowały z klocków lego proste budowle dzięki klockom Lego Spike, jak też wykonały drobne prezenty swoim mamom z okazji Dnia Mamy. Klasy starsze zaś w tym miesiącu (maj) na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych czytały proste schematy tworzenia prostych budowli z klocków BricQ, ćwicząc tym samym motorykę małą. 6 c ścigała się podczas wyścigów robotów - programując roboty Photon. Informatyka/ technika również była ciekawa, albowiem klasy szóste dzięki stacjom lutowniczym poznały sposób montażu i demontażu elementów elektronicznych. Multimedialne ilustracje przedmiotowe z biologii pozwoliły klasie 7ei poznać rozwój człowieka- od poczęcia do narodzin, natomiast podczas nauczania indywidualnego na lekcji biologii klasa można było dowiedzieć się o przystosowaniu ptaków do lotu oraz o przeglądzie i znaczeniu ptaków w życiu.
Program Laboratoria Przyszłości pozwala uczniom stale rozwijać ich zainteresowania w coraz ciekawszych formach, jak również wzmacnia proces zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności przez uczniów.
Elżbieta Kierklo
Ewa Szyper
Urszula Kuczyńska
Kwiecień z programem „Laboratoria przyszłości”
Minął kolejny miesiąc naszych aktywności ze sprzętem zakupionym w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Poniżej relacja z naszych działań
Uczniowie klasy 1b i 6c podczas lekcji zajmowali się nauką programowania przy użyciu robota Photon co pozwoliło również na świetną zabawę. Na zajęcia korekcyjno – kompensacyjnych uczniowie klas 3b i 3d rozwijali motorykę małą budując z klocków BricoQ proste budowli wg. instrukcji. Uczniowie klasy 2e ćwiczyli tabliczkę mnożenia przy użyciu liczydła kulkowego Abaco. W 7ei uczniowie projektowali modele do druku 3D wykorzystując program Trinity Rescue Kit. Następnie wykonane projekty wydrukowali przy użyciu drukarki 3d. Na lekcji chemii uczniowie mogli składać modele związków chemicznych korzystając z kulkowych modeli atomów. Na lekcji biologii w klasie 7c korzystając z multimedialnych ilustracji przedmiotowych z biologii uczniowie poznawali budowę narządów zmysłu smaku, węchu, a w klasach 6bi, 6c budowę gadów – pierwszych kręgowców lądowych. Korzystając z plansz dydaktycznych uczniowie klasy 7ei na lekcji fizyki odkrywali tajemnice zasad dynamiki Newtona, a na matematyce uczniowie klasy 5c powtarzali wiadomości z czworokątów.
Ewa Naumowicz
Katarzyna Dzieniszewska
Agnieszka Ziemińska
Marcowe Laboratoria Przyszłości - Kreatywność i edukacja w pełnym rozkwicie
Marzec to nie tylko czas zmiany pór roku, ale także czas, gdy nauka jest jeszcze bardziej inspirująca. Dni stają się dłuższe, a promienie słońca coraz częściej przebijają się przez chmury, dodając energii i entuzjazmu do codziennych zajęć.
W dynamicznym środowisku edukacyjnym Laboratoriów Przyszłości, uczniowie klas 1 i 2 w trakcie zajęć przechodzą nie tylko przez proces nauki, ale także przez wyjątkowe doświadczenie twórczego działania. Marcowe zajęcia miały świąteczną atmosferę, gdy uczniowie tworzyli piękne stroiki i wiązanki wielkanocne. Używając gorącego kleju, mali artyści tworzyli dzieła, które ozdobiły szkolne korytarze i wnętrza.
Kreatywność nie jest jednak zarezerwowana tylko dla najmłodszych. Klasy starsze angażują się w różnorodne projekty, które nie tylko rozwijają ich umiejętności, ale także poszerzają horyzonty edukacyjne. Klasy 4, na przykład, angażują się w naukę zasad ruchu drogowego, korzystając z interaktywnych plansz dydaktycznych. To nie tylko lekcja teorii, ale także praktyczne zastosowanie wiedzy, która może być kluczowa dla przyszłych bezpiecznych zachowań na drodze.
Programowanie staje się nieodłącznym elementem współczesnego świata, dlatego uczestnicy Laboratoriów Przyszłości zdobywają podstawy informatyki i robotyki już od najmłodszych lat. Klasy 4 nie tylko bawią się w programowanie robotów Photon, ale także uczą się logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. Podobnie klasy starsze eksplorują świat naukowy, poznając tajniki biologii i fizyki za pomocą interaktywnych narzędzi edukacyjnych.
Klasy ósme ciężko pracują, przygotowując się do nadchodzących egzaminów. Na chemii budują modele kulkowe atomów, a na matematyce rozwiązują testy egzaminacyjne korzystając z matematycznych plansz dydaktycznych. Jednak nawet w trakcie intensywnych przygotowań, Laboratoria Przyszłości to nie tylko rutynowe zajęcia, ale także fascynująca podróż przez świat wiedzy i odkryć.
Laboratoria Przyszłości to nie tylko szkoła, to miejsce, gdzie edukacja staje się pasją, a nauka staje się przygodą. Dzięki zaangażowaniu uczniów i nauczycieli, każdy dzień jest okazją do nowych odkryć i osiągnięć.
Izabela Bogdanowicz
Joanna Suszyńska
Beata Czerwińska
Luty z programem „Laboratoria przyszłości”
Pozyskany w ramach projektu Laboratoria Przyszłości sprzęt wykorzystywany jest nie tylko na lekcji i zajęciach pozalekcyjnych, ale także przy okazji różnych szkolnych uroczystości.
W lutym odbyły się w naszej szkole Dni Otwarte, podczas których gościliśmy przyszłych pierwszoklasistów. Podczas zajęć dzieci zapoznały się z możliwościami wykorzystania drukarki 3D. Zajęcia, w których uczestniczyły sześciolatki bardzo im się podobały i z wielkim zainteresowaniem śledzili każdy ruch drukarki oraz efekt finalny drukowania. Na pamiątkę spotkania otrzymali pamiątkowe breloczki wydrukowane na szkolnej drukarce.
Podczas spotkania mieli też okazję programować robota Python i SkriBota.
Również kolejne klasy z naszej szkoły zapoznawały się z funkcjonowaniem drukarki 3D. Uczniowie zapoznali się z budową drukarki 3D oraz sposobem jej pracy. Na koniec każdy uczeń miał możliwość obserwować, w jaki sposób powstaje przedmiot wydrukowany trójwymiarowo.
W minionym miesiącu uczniowie klas 1 – 3 budowali budowle z klocków LEGO BricQ i oraz Skrikit. Zajęcia miały na celu rozbudzać kreatywność i umiejętność podejmowania wyzwań.
Na lekcjach chemii uczniowie korzystali z modeli kulkowych atomów, a na lekcjach biologii niezbędne okazały się tablice przedmiotowe otrzymane w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Podczas lekcji fizyki w klasach ósmych został wykorzystany zestaw Magnetyzm, dzięki któremu uczniowie zapoznali się z tematem Elektromagnes – budowa, działanie zastosowanie.
Sprzęt zakupiony dzięki programowi „ Laboratoria Przyszłości” zwiększa zainteresowanie dziedzinami technicznymi, rozwija zdolności i umiejętności uczniów, a przede wszystkim łączy zdobywanie wiedzy z ciekawością i odkrywaniem.
Krystyna Szyper
Małgorzata Wilczewska
Andrzej Wilczewski
Styczniowe zajęcia w „Laboratoriach Przyszłości”
Nowy rok 2024 nakłonił uczniów do rozwijania swoich umiejętności i zainteresowań w ramach zajęć „Laboratoria Przyszłości”.
Karnawał to czas zabaw, uczniowie klas młodszych przygotowywali dekoracje klas na Choinkę szkolną, wykonywali pracę plastyczną techniką kolażu wykorzystując kleje na gorąco. Uczniowie dowiedzieli się także jak ważne jest uczenie się przez całe życie, aby doskonalić swoje umiejętności na przykładzie budowania konstrukcji z wykorzystaniem klocków Lego Spike.
Dzieci z klasy 1b miały okazję zapoznać się z budową wagi szalkowej. Ważyły przybory szkolne i odczytywały ich ciężar. Uczyły posługiwania się wagą poprzez zabawę, co sprawiło im wiele radości.
Uczniowie klasy 6 Ei doskonalili swoje umiejętności w składaniu robota SkriBota do nauki i próbowali go programować według podanej instrukcji.
Przygotowywanie się do egzaminu na kartę rowerową rozpoczęli uczniowie klasy 4. Na lekcji techniki powtarzali przepisy ruchu drogowego oraz poznali budowę roweru oglądając i analizując plansze.
Podczas lekcji matematyki uczniowie klas 7 poznawali położenie figur w układzie współrzędnych.
Teraz już czas na odpoczynek, życzymy wspaniałych ferii. Po przerwie ponownie będziemy mogli realizować nasze pasje wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości.
Ewa Szyper
Urszula Kuczyńska
Elżbieta Kierklo
Kreatywny grudzień z programem „Laboratoria przyszłości”
Ostatni miesiąc roku obfitował w wiele ciekawych zajęć z wykorzystaniem pomocy z Laboratorium przyszłości
Klasy młodsze z 1b podczas zajęć języka niemieckiego za pomocą pistoletu z klejem na gorąco stworzyli przepiękne kalendarze adwentowe Adventskalender “Legendy”, które mogliśmy podziwiać na wystawie przy świetlicy szkolnej.
W klasie 2e uczniowie stawiali pierwsze kroki w nauce programowania poprzez zabawę klockami Lego Spike. Każde dziecko indywidualnie budowało proste konstrukcje zgodnie z poleceniem nauczyciela.
Czwartoklasiści na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych również uczyli się programowania z zestawem klocków Scottie Go.
Klocki Lego Spike przydały się także starszym uczniom podczas zajęć z doradztwa zawodowego, na których trenowali współpracę i umiejętność pracy grupowej jakże przydatnej w późniejszym dorosłym zawodowym życiu. Na technice w klasach 6 zestawy klocków lego posłużyły do nauki o elementach elektroniki.
Na informatyce uczniowie klas 6A , 6Ei oraz 7D doskonalili obsługę drukarek 3D.
Na lekcjach matematyki w klasach siódmych wykorzystano plansze dydaktyczne dotyczące figur geometrycznych: trójkątów i czworokątów, zaś w klasach ósmych uczniowie poznawali rodzaje ostrosłupów z zestawem Wielkie bryły.
Na biologii multmedialne ilustracje pomogły uczniom lepiej poznać i zrozumieć budowę układu limfatycznego oraz budowę i czynności życiowe owadów. Z kolei na zajęciach kreatywnych z fizyki uczniowie klasy 8bi z ciekawością odkrywali jak działają magnesy z zestawem Magnetyzm.
Grudzień upłynął nam więc niezwykle kreatywnie i twórczo.
Katarzyna Dzieniszewska
Ewa Naumowicz
Agnieszka Ziemińska
Listopad z programem „Laboratoria przyszłości”
Klocki Klocki Scottie Go posłużyły klasie czwartej do nauki programowania- skanowanie kamerą telefonu. W klasach 6 tworzono konstrukcje z klocków Skrikit, składano również roboty i pojazdy z klocków SkriBot. Uczniowie klasy integracyjnej pobierali aplikacje Photon EDU i łączyli się z robotami Photon.
Uczniowie klasy 8 również mieli przyjemność korzystania z robotów SkriBot w trakcie zajęć rozwijających kreatywność z fizyki. Na zajęciach tych młodzież budowała proste układy elektryczne.
Na lekcjach biologii klasy siódme wzbogaciły swoją wiedzę na temat budowy i funkcji krwi, budowy i roli układu oddechowego przy użyciu multimedialnych ilustracji przedmiotowych.
W klasach szóstych na lekcjach matematyki obliczano obwody trójkątów i czworokątów przy pomocy plansz dydaktycznych.
Nasi najmłodsi uczniowie wykorzystali kleje na gorąco do tworzenia prac plastycznych o tematyce jesiennej oraz innowacyjnych zajęć z języka niemieckiego.
Izabela Bogdanowicz
Beata Czerwińska
Joanna Suszyńska
Październik z „Laboratorium przyszłości”
Pomoce z programu „Laboratoria przyszłości” uatrakcyjniają lekcje i specjalistyczne zajęcia pozalekcyjne, ułatwiają zrozumienie trudnych zagadnień, zachęcają uczniów do aktywności.
W październiku najmłodsi z klas 1-3 wykorzystywali pistolety do klejenia na gorąco, przygotowując prace plastyczno- techniczne związane ze Świętem Zmarłych oraz tworzyli „Portret wychowawcy”. Uczniowie klasy pierwszej rozwijali wyobraźnię przestrzenną, budując figury z klocków do budowy figur przestrzennych.
Uczniowie klas piątych, podczas pozalekcyjnych zajęć korekcyjno- kompensacyjnych, konstruowali proste budowle z LEGO Education SPIKE, uczyli się pracować wg podanej instrukcji.
Szóstoklasiści na lekcjach informatyki wykonali wydruki na drukarce 3D, na technice zostali wprowadzeni w świat elektroniki pracując z zestawami LEGO, na lekcji biologii multimedialne ilustracje przedmiotowe umożliwiły im poznanie zwierząt należących do płazińców. Natomiast na pozalekcyjnych zajęciach kreatywnych poznawali własności brył (sześcianów i prostopadłościanów), pracując z klockami drewnianymi Cubo.
Na lekcjach informatyki uczniowie klas siódmych rozwijali twórcze myślenie, programując SkriBota za pomocą aplikacji SkriApp pobranej na smartfona, na biologii, omawiając budowę i funkcje układu pokarmowego, wykorzystali multimedialne ilustracje przedmiotowe na ten temat. Plansza „Jednostki, zamiana jednostek” umożliwiła im zrozumienie pojęcia gęstości i jej jednostek na lekcjach fizyki.
Poznanie zawodów przyszłości na zajęciach doradztwa zawodowego w klasach siódmych i ósmych ułatwiły klocki LEGO SPIKE.
Na lekcjach chemii ósmoklasiści budowali modele cząsteczek kwasów tlenowych z kulkowych modeli atomów. Zbudowane modele umożliwiły zrozumienie procesu dysocjacji jonowej. Natomiast wykorzystanie plansz dydaktycznych na matematyce ułatwiły rozwiązywanie zadań o trójkątach i czworokątach.
Małgorzata Wilczewska
Andrzej Wilczewski
Krystyna Szyper
Nowy rok szkolny 2023/2024 przed nami :), a tym samym kontynuujemy naszą przygodą z programem Laboratoria Przyszłości. W tym roku szkolnym również pierwszaczki będą miały możliwość skorzystania z naszych ciekawych pomocy dydaktycznych, zaś inni uczniowie mogą w dalszym ciągu rozwijać swoje talenty z poznanym już sprzętem :).
Podczas uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego 2022/23 wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach programu "Laboratoria Przyszłości” - aparat fotograficzny, w celu stworzenia relacji z tej uroczystości. Relacja zdjęciowa pojawiła się na naszym szkolnym Facebooku :).
Czwartoklasiści podczas zajęć z informatyki dowiedzieli się jak działa drukarka 3D, a dodatkowo sami przygotowali swój własny projekt. :). Uczniowie klas drugich postanowili stworzyć na zajęciach technicznych pracę pt. “Wakacyjna przygoda” . Do tego bardzo przydatny okazał się gorący klej. Szóste klasy wykonały bardzo ciekawe konstrukcje z klocków Skrikit, zaś klasy ósme, w tym miesiącu już ciężko, oj ciężko :), :), :) pracowały na zajęciach z chemii, jednak wsparcie odnaleźli w modelach atomów, dzięki czemu temat powtórzenia tlenków i wodorotlenków nie był taki ciężki.
#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlości
Urszula Kuczyńska
Ewa Szyper
Elżbieta Kierklo
Czerwiec, to kolejny miesiąc, w którym stosowaliśmy nowoczesne technologie w edukacji dzięki sprzętowi zakupionemu w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.
Uczniowie klas I-III, w ramach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, ćwiczyli koncentrację uwagi, doskonalili spostrzeganie wzrokowe i konstruowali proste budowle wg. podanego schematu z wykorzystaniem LEGO Education BricQ Motion Essential. Na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej powtarzali tabliczkę mnożenia z Abaco, wykonywali ćwiczenia usprawniające funkcje przestrzenne, tworzyli plakaty dotyczące ulubionego zwierzęcia z pomocą gorącego kleju oraz bawili się z LEGO Education BricQ Motion Essential rozwijając wyobraźnię przestrzenną.
Klasy ósme w oparciu o Program Tutorial Tinkercad wydrukowały breloczek do kluczy na drukarce 3D, natomiast na lekcjach chemii uczniowie zbudowali cząsteczkę aminokwasu, wykorzystując modele kulkowe atomów.
Konstrukcje z klocków Skrikit tworzyła, na lekcjach informatyki, klasa czwarta.
Zastosowanie zakupionego sprzętu oraz nowoczesnych technologii w naszej szkole jest coraz bardziej popularne, a innowacyjne narzędzia inspirują i motywują uczniów do nauki oraz rozwijają ich kreatywność i umiejętności techniczne.
Krystyna Szyper
Andrzej Wilczewski
Małgorzata Wilczewska
Miesiąc maj obfitował w ciekawe zajęcia zarówno lekcyjne, jak i pozalekcyjne. Wszystko to dzięki urządzeniom, narzędziom i materiałom zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Klasy młodsze w trakcie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych rozwijały swoją wyobraźnię przestrzenną oraz usprawniały motorykę małą dzięki wykorzystaniu konstrukcyjnych kloców LEGO Education BricQ. Podczas zajęć wyrównawczych uczniowie po raz pierwszy spotkali się z Photonem. Współpracując w małych grupach, rozwijali umiejętność analitycznego myślenia. Dowiedzieli się, też jak działa robot Photon i poznali jego możliwości . Dzięki temu zajęcia te w niesamowity sposób pokazały sposób kodowania i programowania, pobudziły wyobraźnię, kreatywność, logiczne myślenie oraz ciekawość i umiejętność pracy zespołowej. Podczas lekcji informatyki 5c poznała internetową bazę gotowych modeli 3D. Ponadto wykorzystała gotowy model do projektowania 3D. Natomiast klasa 6d dowiedziała się jak pracuje drukarka 3D. Klasy ósme, wykorzystały kulkowe modele atomów po to, aby na lekcji chemii dowiedzieć się na czym polegała reakcja estryfikacji, czyli reakcji chemicznej, w wyniku której powstają estry.
Elżbieta Kierklo
Ewa Szyper
Urszula Kuczyńska
Kwiecień z programem „Laboratoria przyszłości”
Minął kolejny miesiąc naszych aktywności ze sprzętem zakupionym w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”.
Uczniowie klas młodszych podczas lekcji z edukacji wczesnoszkolnej oraz zajęć korekcyjno – kompensacyjnych wykorzystali klocki LEGO Education BricQ Motion Essential do treningu koncentracji uwagi oraz do ćwiczeń usprawniających funkcje przestrzenne. Pistolety z klejami na gorąco posłużyły zaś uczniom kl. 3B do wykonywania Osterstrauss, czyli wielkanocnych dekoracji.
Uczniowie kl. 4Ei na lekcji informatyki tworzyli ciekawe konstrukcje z klocków Skrikit, zaś uczniowie kl. 6D na technice wykorzystali stację lutowniczą z gorącym powietrzem YATO do łączenia metali metodą lutowania. Lekcje biologii w klasach szóstych i zajęcia rozwijające kreatywność z biologii dla uczniów kl. 6D zostały ponownie wzbogacone o multimedialne ilustracje przedmiotowe pozwalające lepiej zrozumieć budowę ryb i płazów.
Klasy ósme na lekcjach chemii po raz kolejny mogły wykorzystać kulkowe modele atomów do zrozumienia zagadnień związanych z szeregiem homologicznym alkoholi, zaś na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa wykorzystać apteczkę w celu przypomnienia i utrwalenia wiadomości z pierwszej pomocy. Ponadto uczniowie kl. 8A na lekcji matematyki korzystali z zestawu plansz dydaktycznych
w celu utrwalenia wiadomości o graniastosłupach i ostrosłupach, zaś uczniowie kl. 8D na zajęciach rozwijających kreatywność z matematyki projektowali i drukowali na drukarce 3D modele prostopadłościanów, graniastosłupów i ostrosłupów. Uczniowie kl. 8D korzystali również z drukarki 3D na zajęciach rozwijających kreatywność z fizyki do stworzenia modelu Układu Słonecznego.
Katarzyna Dzieniszewska
Agnieszka Górska
Agnieszka Ziemińska
Zadaniem programu Laboratoria przyszłości jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów, a także rozwijanie kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach tego programu uczniowie klasy 8As wykonali eksperyment matematyczny „Juice box geometry”. Celem eksperymentu było stworzenia modelu matematycznego pudełka po soku. Uczniowie zastosowali w praktyce pojęcia objętość i pole powierzchni prostopadłościanu. Szacowali, w którym kartonie może zmieścić się najwięcej soku. Sprawdzali, który karton po soku został wyprodukowany z najmniejszej ilości opakowania. Ciekawych spostrzeżeń na temat obniżania kosztów opakowania dostarczyło uczniom obliczanie stosunku pola powierzchni do objętości kartonów. Efekty swoich pomiarów i obliczeń zebrali w formie prezentacji, którą przedstawili na lekcji:)
Izabela Bogdanowicz
Beata Czerwińska
Agata Daniłowicz
Sprzęt zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości uatrakcyjnia w naszej szkole prowadzone lekcje.
W lutym klasa 8 d składała roboty SKRIBOT, które następnie programowali dzięki aplikacji mobilnej zainstalowanej na swoich telefonach. Na pierwszych zajęciach uczniowie uczyli się obsługiwania robotów, później dzięki aplikacji mobilnej będą mogli tworzyć programy przedstawione za pomocą schematów blokowych.
Podczas zajęć informatyki kl. 6 ei miała okazję testować robota Photon. Nauka przez zabawę jest najlepszą i najbardziej przyswajalną jej formą. Robot Photon wprowadza dzieci w świat technologii, rozwija ich kreatywność, zdolności logicznego myślenia oraz uczy programowania.
Klasy 8 na lekcji chemii budowali kulkowe modele atomów. Przestrzenne modele wpływają na wyobraźnię uczniów, a tym samym ułatwiają rozumienie i zapamiętywanie prezentowanego na lekcji materiału.
Krystyna Szyper
Andrzej Wilczewski
Małgorzata Wilczewska
Listopad to kolejny miesiąc wykorzystywania pomocy z programu „Laboratoria przyszłości”
Klocki Lego Education SPIKE posłużyły do rozwijania logicznego i algorytmicznego myślenia oraz układania według podanej instrukcji prostych budowli podczas zajęć specjalistycznych z uczniami z klas 1c, 2b i 4ei. Uczniowie klasy 8gi również mieli przyjemność korzystania z klocków Lego Education SPIKE w trakcie zajęć z doradztwa zawodowego dotyczących kreatywnego spojrzenia na przyszły zawód.
Na lekcji informatyki klasa 4ei po raz pierwszy użytkowała drukarkę 3D, natomiast klasy 6ei i 8ei montowały, uruchamiały i konfigurowały robota SkriBot. Podczas lekcji chemii uczniowie klas 8b, 8c, 8d, 8gi z wykorzystaniem kulkowych modeli atomów poznawali wzory i nazwy soli.
Lekcja techniki w klasie 5 dotycząca konserwacji ubrań i urządzeń AGD została urozmaicona planszami edukacyjnymi. Zestawy klocków Skrikit posłużyły integracji zespołu klasowego na zajęciach z wychowawcą. Jak zaprojektować graniastosłup prosty o podanym polu powierzchni? – uczniowie klasy 8, którzy podczas zajęć rozwijających kreatywność z matematyki używali zestawu klocków Soma – Cubes udzielą odpowiedzi na to pytanie bez problemu.
Podczas zajęć rozwijających kreatywność z fizyki uczniowie klasy 8d poznali możliwości scribota. Multimedialne foliogramy pozwoliły uczniom klas 6b, 6c, 6d, 6ei zapoznać się z budową i znaczeniem pierścienic, natomiast plansza - dziedziczenie płci, kariotyp człowieka uprzyjemniła przyswajanie wiedzy dotyczącej dziedziczenia płci i cech z nią związanych uczniom klas 8as, 8c, 8d, 8ei, 8f podczas lekcji biologii. Zajęcia rozwijające kreatywność z biologii, na których uczniowie klasy 6d uczyli się charakterystyki bezkręgowców, a konkretnie pierścienic zostały wzbogacone multimedialnymi ilustracjami przedmiotowymi.
Izabela Bogdanowicz
Beata Czerwińska
Agata Daniłowicz
Styczniowe zajęcia w ramach Laboratorium Przyszłości
Za nami kolejny miesiąc nauki i pracy z nowym sprzętem nabytym w ramach programu “Laboratoria Przyszłości”. W styczniu nasi podopieczni mieli możliwość przećwiczenia tabliczki mnożenia z Abaco. Okazało się, że tabliczka mnożenia wcale nie jest trudna :). Wspólna zabawa połączona z rywalizacją sprawiła, iż uczniowie bardzo chętnie powtórzyli tabliczkę mnożenia. Młodsi uczniowie mieli też w tym miesiącu możliwość pracy z wagą szalkową. Tu również nauka odbyła się poprzez zabawę. Ważenie piórników, przyborów szkolnych sprawiło im ogromną przyjemność. Oczywiście nie zabrakło też zajęć z Lego Spike, które pomogły w usprawnianiu motoryki małej. Zajęcia takie bardzo podobają się uczniom i pozwalają na rozwijanie ich kreatywności i pewności siebie. Podczas zajęć chemii, starsi uczniowie mogli wziąć udział w lekcji pt. Reakcje strąceniowe. Zajęcia te polegały na modelowaniu molekularnym reakcji soli z kwasami, zasadami i innymi solami. Dzięki tym sprzętom nasi młodzi chemicy mogli przeprowadzić bardzo ciekawe eksperymenty chemiczne. Klasy ósme w tym miesiącu dalej kontynuowały swoją przygodę ze Skribotami, ale rozpoczęły również pracę z trudniejszymi zagadnieniami z robotyki. Uczniowie ci zapoznali się już z aplikacją Photona i w najbliższym czasie nastąpi jego uruchomienie. Trzymamy za Was kciuki! Na zajęciach kreatywnych z geografii uczniowie stworzyli mapę świata. Zaś na zajęciach z biologii wykorzystano w tym miesiącu zestawy do badania zanieczyszczeń powietrza oraz multimedialne foliogramy przybliżające uczniom cechy stawonogów. Miesiąc styczeń, był miesiącem ciężkiej pracy, ale również wspaniałej zabawy.
Ewa Szyper
Urszula Kuczyńska
Elżbieta Kierklo
Kreatywny grudzień z programem „Laboratoria przyszłości”
Kolejny miesiąc rozwijaliśmy zainteresowania uczniów i uczyliśmy kreatywności, wykorzystując pomoce zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Kl. 1E rozwijała umiejętność współdziałania w grupie oraz umiejętność wzajemnego komunikowania się, wykorzystując klocki LEGO Education BricQ Motion Essential, zaś uczniowie kl. 2B na zajęciach specjalistycznych wykorzystali klocki LEGO Education SPIKE do treningu koncentracji uwagi. Kleje na gorąco posłużyły zaś uczniom kl. 3B do wykonania przepięknych stroików bożonarodzeniowych.
Na lekcji informatyki uczniowie kl. 5A wykonali swój pierwszy wydruk na drukarce 3D, zaś uczniowie kl. 6B budowali i programowali roboty SkriBot. Lekcje biologii w klasach szóstych zostały wzbogacone multimedialnymi foliogramami, dzięki którym uczniowie mogli poznać charakterystyczne cechy stawonogów, natomiast zestaw do badań zanieczyszczenia powietrza został wykorzystany przez uczniów kl. 6B na zajęciach koła ekologicznego.
Klasy ósme na lekcjach chemii korzystały z kulkowych modeli atomów do modelowania reakcji kwasów z zasadami, dzięki czemu łatwiej było im zrozumieć reakcje zobojętniania. Na zajęciach rozwijających kreatywność z matematyki uczniowie kl. 8As wykorzystali zestaw klocków Soma – Cubes i zestaw Wielkich brył szkolnych do poszukiwania zależności między polem powierzchni
a objętością prostopadłościanów, zaś uczniowie kl. 8D szukali zależności między robotyką
i matematyką, wykorzystując zestawy kloców Krypton i Spike. Zajęcia z doradztwa zawodowego
w kl. 8Gi dały też możliwość wykorzystania klocków LEGO Education SPIKE oraz BricQ
do zrozumienia znaczenia uczenia się przez całe życie.
Grudzień upłynął nam więc kreatywnie i ciekawie.
Katarzyna Dzieniszewska
Agnieszka Górska
Agnieszka Ziemińska
„Laboratoria przyszłości” na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.
Pomoce z programu „Laboratoria przyszłości” rozwijają kompetencje dzieci i młodzieży i cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów.
W październiku najmłodsi z klas 1-3, podczas pozalekcyjnych zajęć specjalistycznych, konstruowali proste budowle z LEGO Education SPIKE, rozwijali kreatywność, tworząc geometryczne konstrukcje Modelle in XXL i wykorzystywali pistolety do klejenia na gorąco, przygotowując prace plastyczno- techniczne „Dary jesieni”.
Na lekcjach informatyki uczniowie klas szóstych rozwijali twórcze myślenie, zdolność koncentracji, organizacji miejsca pracy i planowania, pracując z zestawami konstrukcyjnymi Skrikit oraz wykonali swój pierwszy wydruk na drukarce 3D. Natomiast na lekcji biologii foliogramy multimedialne umożliwiły im poznanie zwierząt należących do płazińców.
Na lekcjach chemii ósmoklasiści budowali modele cząsteczek kwasów tlenowych z kulkowych modeli atomów. Zbudowane modele ułatwiły zrozumienie procesy dysocjacji jonowej. Na pozalekcyjnych zajęciach rozwijających kreatywność z geografii stworzyli mapę Azji na drukarce 3D. Natomiast na lekcji biologii, omawiając mejozę, wykorzystali planszę na ten temat. Integrację klasy i doskonalenie umiejętności pracy zespołowej, w czasie zajęć z preorientacji zawodowej, umożliwiła realizacja projektu z wykorzystaniem zestawów klocków Krypton i Spike.
Realizując temat „Moje zainteresowania”, na zajęciach z wychowawcą, uczniowie klasy piątej pracowali z zestawami klocków Skrikit, rozwijając nie tylko umiejętności manualne, ale także myślenie i wyobraźnię przestrzenną.
Małgorzata Wilczewska
Andrzej Wilczewski
Krystyna Szyper
Uczniowie Zespołu Szkolno- Przedszkolnego nr 2 korzystają już ze sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”.
Najmłodsi uczniowie klas 1-3 podczas zajęć pozalekcyjnych doskonalili trening koncentracji uwagi, umiejętności analitycznego, logicznego myślenia a wszystko to podczas niesamowitej zabawy, pełnej robotyki z wykorzystaniem klocków Lego Spike. Dodatkowo poznali też Scottiego- interaktywny system nauki programowania, który będzie ich wdrażał w przyszłości w umiejętności kodowania i programowania.
Uczniowie z klas 6 i 8 podczas zajęć pozalekcyjnych w tym miesiącu, poznali elementy elektroniczne płyty głównej komputera. Młodzi informatycy wykorzystali swoją wiedzę w montażu i demontażu. To było bardzo ciekawe doświadczenie :). Tu również na zajęcia w grupie starszych wkradł się Scottie. W przyszłości nasi podopieczni wykorzystają swoje nowe umiejętności podczas zajęć informatycznych.
Podczas zajęć chemii, siódmoklasiści samodzielnie zbadali gęstość substancji, co sprawiło im nie lada przyjemność.
Wszystkie te zajęcia były prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający rozwijaniu zainteresowań i umiejętności praktycznych.
Doposażenie szkoły w nowy sprzęt i pomoce dydaktyczne pozwoli na uatrakcyjnienie dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy oraz praktycznych umiejętności.
Laboratoria przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych, a jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.
Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie2
#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlości
Zapraszamy Wszystkich serdecznie na naszego padleta “Laboratoria Przyszłości”.
https://padlet.com/urszulakuczynska/v209fdxmn2olid0m
Urszula Kuczyńska
Ewa Szyper
Elżbieta Kierklo
Szkoła Podstawowa nr 3 im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich w ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 280 800,00 zł. Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki czy w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także na zajęciach pozalekcyjnych, kołach zainteresowań i innych formach rozwijania umiejętności.
Pozyskane środki zostały przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu, takiego jak roboty edukacyjne, drukarki 3D, aparaty fotograficzne, zestawy edukacyjne Arduino, stacje lutownicze, klocki do samodzielnej konstrukcji oraz profesjonalny sprzęt do nagrań. Już od września będzie on gościł podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku, który przedstawia nasze nowe pomoce dydaktyczne. Mamy nadzieję, że nasi uczniowie, tak jak i my, będą bardzo zadowoleni
https://1drv.ms/v/s!AgZHGKmFkCh1gTdAwh25-miejtHK?e=Fzgl12
Urszula Kuczyńska
Koordynator projektu ,,Laboratoria Przyszłości''
Konsultacje nauczycieli
KONSULTACJE- rok szkolny 2024/2025
Imię i nazwisko |
Termin |
Sala |
Adamowicz Barbara |
Poniedziałek 7.00- 8.00 |
pok. naucz |
Ajdamach Marta |
Środa 13.35- 14.35 |
pok .naucz. |
Andrzejewska Aleksandra |
Wtorek 14.00- 15.00 |
31 |
Bogdanowicz Izabela |
Poniedziałek 14.35- 14.35 |
017 |
Bogdański Krzysztof |
Piątek 7.00- 8.00 |
pok. naucz. w-f |
Chabasińska Izabela |
Wtorek 14.30- 15.30 |
pok. naucz. w-f |
Chudowolska Agnieszka |
Wtorek 7.00- 8.00 |
01 |
Czaja Iwona |
Wtorek 11.30- 12.30 |
219 |
Danilczyk Tadeusz |
Poniedziałek 14.25- 15.25 |
105 |
Drossel- Chilimoniuk Elżbieta |
Środa 7.00- 8.00 |
pok. naucz. |
Drozdowska Katarzyna |
Środa 7.00- 8.00 |
220 |
Dunaj- Kozłowska Dorota |
Wtorek 7.00- 8.00 |
pok. naucz. w-f |
Dyjuk Dorota |
Wtorek 7.00-8.00 |
111 |
Dzieniszewska Katarzyna |
Wtorek 15.00- 16.00 |
019 |
Folejewska Barbara |
Wtorek 13.30- 14.30 |
216 |
Frąckiewicz Agnieszka |
Wtorek 7.00- 8.00 |
gab. wiced. |
Głowacka Małgorzata |
Poniedziałek 14.30- 15.30 |
|
Godlewski Marek |
Środa 7.00- 8.00 |
pok. naucz. |
Granacka Elżbieta |
Poniedziałek 7.00- 8.00 |
220 |
Gulan Ewa |
Poniedziałek 11.30- 12.30 |
14 |
Gulbierz Magdalena |
Wtorek 13.35- 14.35 |
204 |
Hanysz- Prawdzik Sylwia |
Czwartek 15.00- 16.00 |
świetlica |
Harasim Rafał |
|
pok. naucz. w-f |
Huszcza Bożena |
Poniedziałek 11.30- 12.30 |
216 |
Hyla Agnieszka |
Wtorek 11.30- 12.30 |
pok. naucz. |
Jonik- Czarniecka Anna |
Czwartek 7.00- 8.00 |
217 |
Karpińska Anna |
Środa 11.30- 12.30 |
20 |
Kaszkiel Andrzej |
Czwartek 7.40- 8.40 |
gab. dyr. |
Kiełczewska Dominika |
Wtorek 7.00- 8.00 |
15 |
Kiełczewska Justyna |
Piątek 14.00- 15.00 |
33 |
Kierklo Elżbieta |
Piątek 7.00- 8.00 |
211 |
Kiewlak Marzena |
Poniedziałek 7.00- 8.00 |
030 |
Kłoczko Marta |
Poniedziałek 7.00- 8.00 |
pok. naucz. |
Korzun Agnieszka |
Wtorek 7.00- 8.00 |
biblioteka |
Kowalczyk Anna |
Środa 13.40- 14.40 |
116 |
Kozakiewicz Urszula |
Środa 11.45- 12.45 |
211 |
Kuczyńska Urszula |
Wtorek 7.00- 8.00 |
219 |
Kulik Alicja |
Środa 12.50- 13.50 |
220 |
Kuźmicki Tomasz |
Środa 7.00- 8.00 |
pok. naucz. w-f |
Kwoska Katarzyna |
Środa 14.00- 15.00 |
33 |
Liszewska Anna |
Środa 7.00- 8.00 |
119 |
Łebska Katarzyna |
Poniedziałek 7.00- 8.00 |
017 |
Łęska- Giczewska Joanna |
Czwartek 7.00- 8.00 |
pok. naucz. |
Łoboda Anna |
Piątek 7.00- 8.00 |
028 |
Marciniewska Małgorzata |
Czwartek 15.30- 16.30 |
świetlica |
Miklaszewska Anna |
Środa 7.00- 8.00 |
pok. naucz. |
Milanowska Anna |
Czwartek 14.30- 15.30 |
biblioteka |
Młodzianowska Ewa |
Wtorek 7.00- 8.00 |
TMK (033) |
Nacewicz Mariola |
Środa 8.50- 9.50 |
pok. naucz. /216 |
Naumowicz Ewa |
Poniedziałek 7.00- 8.00 |
29 |
Niewińska Barbara |
Wtorek 15.20-16.20 |
029 |
Nikiforow Alina |
Poniedziałek 13.35- 14.35 |
pok. naucz. |
Olszewska Danuta |
Środa 7.00- 8.00 |
gab. wicedyr. |
Pietraszkiewicz Jolanta |
Środa 8.50- 9.50 |
115 |
Pokropowicz Urszula |
Pierwszy i ostatni czwartek miesiąca od 7.00 do 8.00 |
28 |
Poźniakowska Halina |
Piątek 7.00- 8.00 |
pok. naucz. w-f |
Prawdzik Joanna |
Środa 7.00- 8.00 |
27 |
Prawdzik Wiesława |
Poniedziałek 13,05- 14.05 |
pok. naucz. |
Radzio Jarosław |
Wtorek 7.00- 8.00 |
pok. naucz. w-f |
Rzepnicka Monika |
Środa 10.45- 11.45 |
218 |
Salik Joanna |
Wtorek 13.35- 14.35 |
028 |
Salwocka Barbara |
Poniedziałek 7.00- 8.00 |
116 |
Sieńkowska Katarzyna |
Poniedziałek 14.30- 15.30 |
117 |
Sikorski Dariusz |
Środa 15.20- 16.20 |
030 |
Szkiłądź Dariusz |
Czwartek 15.30- 16.30 |
świetlica |
Stankiewicz Magdalena |
Środa 7.55- 8.55 |
pok. naucz. |
Suszyńska Joanna |
Środa 14.25- 15.25 |
20 |
Szyper Ewa |
Wtorek 11.45- 12.45 |
220 kl.1b |
Szyper Krystyna |
Środa 14.30- 15.30 |
020 |
Tomczuk- Pugacz Barbara |
Wtorek 13.35- 14.35 |
14 |
Tomkiewicz Bożena |
Poniedziałek 7.55- 8.55 |
211 (mała sala) |
Walicka Zofia |
Wtorek 15.00- 16.00 |
świetlica |
Waracka Wioleta |
Piątek 7.00- 8.00 |
pok. naucz. |
Wierzbicka Krystyna |
Wtorek 11.45- 12.45 |
211 |
Wilczewska Małgorzata |
Czwartek 7.00- 8.00 |
113 |
Wilczewski Andrzej |
Czwartek 7.00- 8.00 |
24 |
Wiszniewska Katarzyna |
Poniedziałek 16.00- 17.00 |
110 |
Wnukowska Anna |
Czwartek 15.40- 16.40 |
214 |
Zawadzka Dorota |
Poniedziałek 7.00-8.00 |
biblioteka |
Zielińska Urszula |
Środa 7.00- 8.00 |
pok. naucz. |
Ziemińska Agnieszka |
Piątek 7.00- 8.00 |
21 |
Zysko Jolanta |
Poniedziałek 15.00- 16.00 |
213 |
Zyskowski Jarosław |
Piątek 7.00-8.00 |
104 |
Projekt „Let’s make friends”
Cele projektu:
- rozwijanie słownictwa i umiejętności językowych, zwłaszcza czytania, pisania i mówienia w języku angielskim,
- rozwijanie umiejętności informatycznych (nauka obsługi programów: Canva, Padlet, Thinglink, Storyjumper).
- nabycie podstawowych umiejętności społecznych (np. pisanie listu, adresowanie koperty, wysyłanie pocztą)
- lepsze poznanie swojej okolicy,
- doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej i pracy w zespole,
- nawiązywanie kontaktów z uczniami z innych krajów, zawieranie przyjaźni,
- poznawanie kultury, tradycji, stylu życia innych krajów,
- aktywne angażowanie uczniów w proces uczenia się,
- wykorzystanie wiedzy zdobytej na lekcjach.
Projekt realizowany jest w ramach programu eTwinning. Wszystkie działania projektowe i ich efekty zamieszczane są na platformie edukacyjnej Twinspace.
Ideą projektu jest nawiązanie przyjaźni i współpracy z uczniami ze szkół europejskich. Uczniowie będą wykorzystywać wiedzę zdobytą na lekcjach. Działania w ramach projektu obejmują tematy realizowane w klasie 5 ujęte w podstawie programowej:
- przedstawianie członków rodziny,
- opis szkoły,
- opis miejsca zamieszkania,
- dyskusja na temat zainteresowań,
- tworzenie przepisów kulinarnych.
Projekt realizowany jest przez grupę uczniów z klasy 5d od listopada 2023r do maja 2024r.
Partnerzy projektu:
1 Солоницівський ліцей №3, Charków, Ukraina
http://solonicevka-gymnasium3.edu.kh.ua/
2. 3rd Primary School of Glyfada, Glyfada, Grecja
3. ICS "Alessandro Volta" di Taranto, Taranto, Włochy
https://www.icvoltataranto.edu.it/
Działania podczas projektu:
1. Utworzenie loga projektu.
Wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie samodzielnie stworzyli swoje loga w programie Canva, spośród których w każdym kraju wybrane zostały 2 najlepsze. Zostały one zamieszczone na tablicy Padlet, gdzie wszyscy głosowali na logo projektu. Wygrało logo ukraińskiego partnera.
2. Wymiana listów.
W ramach tego zadania uczniowie pisali tradycyjne listy i wysłali je pocztą. W listach pisali krótkie informacje o sobie, członkach rodziny, pracy, szkole, aby się lepiej poznać. Uczniowie pracowali w 3 grupach narodowych, po jednej dla każdej szkoły partnerskiej, i wysyłali swoje listy do partnerów.
W listach uczniowie musieli wykorzystać słownictwo (członkowie rodziny, zawody, przedmioty szkolne, ulubione rzeczy) i gramatykę (czas teraźniejszy prosty), których nauczyli się na lekcjach. Rozwijając swoje umiejętności pisania, musieli budować zdania, poprawiać błędy. Wielką radością było otrzymanie i przeczytanie listów od uczniów ze szkół zagranicznych.
https://sp3augustow.pl/?start=147#sigFreeId5e8f35730e
W grudniu przed świętami odbyło się spotkanie szkół partnerskich online. Uczniowie przedstawili się, rozmawiali o projekcie i złożyli świąteczne życzenia. Nauczyciele również organizowali telekonferencje aby planować poszczególne działania.
https://sp3augustow.pl/?start=147#sigFreeId1787d4680b
4. Prezentacja miast.
Uczniowie stworzyli wspólną prezentację o swoich miastach w aplikacji Thinglink. Znajdziemy na niej (klikając na kółeczka przy zdjęciach) filmiki o miastach partnerskich, zdjęcia naszej szkoły, legendę o Augustowie wykonaną w programie Canva.
https://docs.google.com/presentation/d/1qpe-gVcfMBBZ7KrjjXLydQd5GbCAtnd0jWEzZHh_DSU/edit?usp=sharing
5. Dyskusja na forum.
Kolejnym zadaniem była dyskusja na forum platformy Twinspace na temat sposobów spędzania czasu wolnego przez uczniów i ich zainteresowań. Uczniowie wykorzystali wiedzę nabytą podczas lekcji (słownictwo związane z zainteresowaniami, czas present simple i present continuous).
6. Wymiana przepisów kulinarnych.
W maju uczniowie na lekcjach uczyli się słownictwa związanego z gotowaniem (produkty spożywcze, naczynia kuchenne, czynności związane z przygotowywaniem dań). Na koniec wymienili się przepisami na regionalne danie każdego partnera. Efektem tego jest wspólna elektroniczna książka kulinarna. Uczniowie w szkołach przygotowali i degustowali dania swoje i partnerów.
https://www.storyjumper.com/book/read/172215451/664b1d4e451ae
https://sp3augustow.pl/?start=147#sigFreeIdb2365b8687
7. Ewaluacja projektu
Uczestnicy projektu sprawdzili swoją wiedzę na temat miast partnerskich, grając w quiz w aplikacji Kahoot. Następnie, wzięli udział w badaniu ankietowym, które sprawdzało poziom realizacji celów projektu. W anonimowej ankiecie wzięło udział 47 uczniów z Polski, Ukrainy, Grecji i Włoch. Ankieta wykazała, że dzięki udziałowi w projekcie u 82% uczniów wzrosła znajomość słownictwa, u 81% uczniów wzrosła umiejętność czytania i pisania, u 90% uczniów wzrosła znajomość mówienia i słuchania. 96% uczniów podniosło swoją umiejętność korzystania z aplikacji internetowych np. Canva, Storyjumper, Thinglink. Znajomość kultury państw partnerskich (kuchnia, miasta, zainteresowania) wzrosła u 87% uczniów.
Uczniowie odpowiadali też na pytanie, które działania sprawiały im największą przyjemność . Nie było zaskoczeniem, że u 63% uczniów odpowiedź dotyczyła tworzenia logo, natomiast 59% uczniów wolało wymianę przepisów kulinarnych i wspólne przygotowywanie potraw w szkole. Tworzenie prezentacji o miastach sprawiło przyjemność 51% uczestników.
Niezmiernie cieszy fakt, że aż 93% uczniów chciałoby brać udział w projektach eTwinning w przyszłości.
.