Konferencje
- Szczegóły
- Kategoria: Konferencje
- Opublikowano: czwartek, 17, październik 2013 16:16
- Super User
- Odsłony: 9006
XIII Powiatowa Konferencja Oświatowych Placówek Integracyjnych
Dnia 6 maja 2014r. odbyła się w naszej szkole XIII Powiatowa Konferencja Oświatowych Placówek Integracyjnych. W tym roku temat dotyczył Wdrażania zaleceń zawartych w orzeczeniach i opiniach PPP na przykładzie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Podobnie jak w latach ubiegłych frekwencja dopisała. Obecni byli nauczyciele naszej szkoły, innych placówek oświatowych z terenu miasta, gminy i powiatu, przedstawiciele poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Augustowie oraz osoby zainteresowane wyżej wymienionym tematem.
Konferencję rozpoczęła pani dyrektor Dorota Głowacka oraz pani burmistrz Izabela Piasecka. Podczas szkolenia poddano analizie treści zawarte w orzeczeniach i opiniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Udzielono praktycznych wskazówek dotyczących pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych zwłaszcza z autyzmem (w tym z zespołem Aspergera) oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Uczestnicy konferencji mieli możliwość poznania konkretnych form i metod pracy, a także ciekawych pomysłów służących rozwiązywaniu problemów z wychowankami. Nauczyciele wymienili się spostrzeżeniami ze swojej codziennej pracy na zajęciach. Szkolenie pokazało, że sposób sformułowania opinii i orzeczeń w niektórych przypadkach sprawia nauczycielom poważne trudności w organizowaniu pomocy innym.
Na zakończenie szkolenia zostały wyciągnięte wnioski:
- Realizując pracę z uczniem posiadającym opinię lub orzeczenie nauczyciele potrzebują bardziej konkretnych zaleceń – tj. bardziej precyzyjnego określenia form pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz sposobu dostosowania wymagań edukacyjnych, form i metod nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
- W zaleceniach zawartych w orzeczeniach wymienione powinny zostać konkretne zajęcia rewalidacyjne lub resocjalizacyjne oraz forma realizacji – indywidualna czy grupowa, co warunkuje przydział środków do realizacji konkretnych zajęć z uczniem.
- Warto również wspomnieć, iż w treści orzeczenia w punkcie „z uwagi na” musi znaleźć się rozpoznanie zagrożenia niedostosowaniem społecznym, niedostosowania społecznego lub jednej z kategorii niepełnosprawności wymienionej w Rozporządzeniu MEN z dn. 17 listopada 2010 ze zmianami z dn. 2 sierpnia 2013 w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (§2.1).
Za niepełnosprawności sprzężone uznaje się dwie współwystępujące niepełnosprawności wymienione w w/w rozporządzeniu. W przeciwnym razie szkoła nie może pozyskać środków do wdrożenia orzeczenia.
Konferencja przebiegała w miłej atmosferze, a trakcie omawiania przykładowych orzeczeń i opinii padały ważne stwierdzenia i podsumowania. Każdy z uczestników otrzymał materiały szkoleniowe. Ponadto można było zapoznać się również z publikacjami Wydawnictwa Didasko.
E. Kierklo
A. Ziemińska
XII Powiatowa Konferencja Oświatowych Placówek Integracyjnych
Zero tolerancji dla agresji
pobierz
https://sp3augustow.pl/kariera-bez-barier-projekt-wsparcia-uczniow/do-rodzicow/162-w/konferencje/140-konferencje.html#sigFreeId16096990ee