Młodzi tworzą!
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: środa, 08, czerwiec 2016 18:48
- Super User
- Odsłony: 45411
Gimnazjalista jest dzieckiem smartfona. Gimnazjalisty nikt i nic nie oderwie od komputerowego monitora. Gimnazjalista nie ma zainteresowań, nic mu się nie chce.
Nieprawda!
Mamy wokół siebie (w Augustowie również!) młodych ludzi, którzy idą przez życie, starając się ulepszać rzeczywistość, którym nieobce są pojęcia, takie jak: kreatywność, pomysłowość, otwartość. Mieliśmy okazję obejrzeć efekty ich dokonań 25 maja w kinie „Iskra” podczas II Międzyszkolnego Festiwalu Prac Twórczych.
Imprezę zorganizowaną przez Zespół Szkół Samorządowych wsparł Urząd Miejski i Rada Rodziców działająca przy w/w szkole, zaś pod swój „dach”, już kolejny raz, przyjęli właściciele kina, państwo Agata i Zbigniew Rółkowscy. Cele przedsięwzięcia, niezmienne w każdej edycji konkursu, to promowanie młodych, zdolnych i chętnych do działania gimnazjalistów z Augustowa i okolic.
W pierwszej części przeglądu, strefie prelekcyjnej, zebrani wysłuchali wykładu dr. inż. Jerzego Sienkiewicza z Politechniki Białostockiej. Wygłosił on miniwykład pt. „Kreatywność na co dzień”, demonstrując tym samym, jak pomysłowość może udoskonalić szarą i zwyczajną rzeczywistość. W części konkursowej natomiast, zaprezentowano osiem programów w dwóch kategoriach: humanistyczno-artystycznej i matematyczno – przyrodniczej.
Wszystkie prace festiwalowe oceniło jury tworzone przez ludzi propagujących idee kreatywności w codziennej pracy: panie Dorotę Bożewicz i Renatę Rybsztat z Augustowskich Placówek Kultury oraz, wspomnianego wcześniej, dr. inż. Jerzego Sienkiewicza. Podczas obrad trwających dłuższą chwilę, widowni nie pozostawiono samej sobie. Przeprowadzono wówczas ciekawy wywiad z prezesem DKF Kinochłon, Bartkiem Świerkowskim. Opowiadając m.in. o istnieniu klubów dyskusyjnych w Polsce, pokazał on zasłuchanej młodzieży jednocześnie drogę, która umożliwia przekucie pasji w sukces.
Festiwalowe jury doceniło reprezentancje Gimnazjum nr 2 oraz Gimnazjum nr 3. Wyróżniono projekty: „Zwarcie”, „Wyklęci na kartach historii”, „Jak stworzyć grę w programie Scratch?”, „Co potrafi robot?”.
Gimnazjalista jest pomysłowy.
Gimnazjalista wykorzystuje technologie, by realizować swoje pasje.
Gimnazjalista chce działać, potrzebuje tylko wskazania kierunku!
https://sp3augustow.pl/ogloszenia/154-aktualnosci/348-mlodzi-tworza.html#sigFreeId13c2f3f3c8