Szkoła Podstawowa nr 3

im. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich w Augustowie

Wycieczka po Suwalszczyźnie

24 października 2022r. uczniowie z klasy 2B i 3B wyjechali na wycieczkę po Suwalszczyźnie.
  Wczesnym rankiem zwiedziliśmy Klasztor Pokamedulski na Wigrach, który jest jednym z najpiękniejszych i najcenniejszych z zabytków Suwalszczyzny.

Usytuowany na dwupoziomowych tarasach. Na jednym z  nich położony jest kościół Niepokalanego Poczęcia NMP z dwiema barokowymi wieżami. Wewnątrz kościoła podziwialiśmy pięknie odrestaurowane  ołtarze. Zeszliśmy do podziemi, aby zobaczyć  krypty, m.in. Grób bpa Karpowicza. Weszliśmy na wieżę zegarową, skąd podziwialiśmy piękne widoki na jezioro Wigry, które otacza klasztor. Mogliśmy wejść i zobaczyć eremy czyli domki w których mnisi wiedli pustelnicze życie. Na koniec zwiedzania weszliśmy do Muzeum Papieskiego – miejsca, w którym przebywał papieża Jana Pawła II podczas wizyty na Wigrach.
  Następnie ruszyliśmy do Wigierskiego Parku Narodowego gdzie odbyły się zajęcia z leśnikiem, który opowiadał nam o  różnorodności ekosystemów wodnych, leśnych i torfowiskowych. Zaznaczył, że na tym terenie występuje duże zróżnicowanie gatunkowe występujących tu roślin, grzybów i zwierząt. Ze względu na obecność wielu siedlisk przyrodniczych i gatunków coraz rzadszych w skali kontynentu, teren parku został włączony do europejskiej sieci obszarów chronionych Natura 2000.
  Zwiedzaliśmy  z przewodnikiem Muzeum Przyrody gdzie znajdowały się eksponaty zwierząt i roślin, które występują w Wigierskim Parku Narodowym. Następnie przeszliśmy do skansenu, gdzie znajdowała sięwystawa OSCALIĆ OD ZAPOMNIENIA. Obejrzeliśmy tam eksponaty dawnej wsi, maszyny rolnicze, przedmioty gospodarstwa domowego.
  Później wyszliśmy z przewodnikiem na fragment ścieżki edukacyjnej Las i Suchary, gdzie podziwialiśmy walory przyrodnicze ziemi suwalskiej.
  Na zakończenie wycieczki pojechaliśmy do Parku Trampolin w Suwałkach, gdzie odbyła się  lekcja wychowania fizycznego prowadzona przez trenerów. Bardzo podobały nam się te zajęcia.
  Wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.

Ewa Szyper

2930

Warto zajrzeć

Gościmy

Odwiedza nas 389 gości oraz 0 użytkowników.